Annons:
Etikettutställning-premiering
Läst 2230 ggr
Lina på Puser
2012-05-16 14:16

Anmälan sommarpremiering

Glöm inte att anmäla dig och din häst till någon av årets sommarpremiering.

Anmälan görs på Svenska hästavelsförbundets hemsida. Direktlänk till anmälningen: http://svehast.se/sh/doc/1034.asp

Ju fler hästar som premieriar, ju bättre vet vi vilken kvalité vi har på shirestammen.

//Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Annons:
Lina på Puser
2012-05-22 12:10
#1

Jag har nu anmält en av mina shire till premiering. Så nu är det hög tid att börja träna inför visningen, för att få en häst som är lite med på noterna när det verkligen gäller…

//Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Lina på Puser
2012-06-06 14:50
#2

Det är hel okej att visa även äldre hästar. Här får du som ägare/visare avgöra om du vill att hästen ska bli poängbedömd. Valmöjligheten är till för de hästar som tappar poäng med ålder. Men ser vi till våra stora hästar, kan dessa hålla fin trim långt över 10 år, som är nuvarande "poäng-ålder."

Så om du har ett fint sto som är över 10 år, tveka inte att visa henne. Du ber helt enkelt domaren på plats, på själva visningsdaen, att  få hästen poängbedömd, så poängbedömmer domaren hästen.

//Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Lina på Puser
2012-06-21 09:35
#3

Nu har jag anmält alla mina 3 shire till sommarpremiering.

Så nu kommer det visas smyckade shire på Gotlands sommarpremiering i Sjonhem, om det är någon som vill komma och titta.

// Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Lina på Puser
2012-07-31 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

I dag har äntligen premieringen för min del varit. Väldigt mycket förberedelser för en så liten tid i rampljuset…. Men på något sätt är det ändå värt detta.

Flätningen blev bättre än förra året, men det är ännu lite med manens fläta som behöver finputsas…

Jag visade en 3-åring, som jag hoppades skulle få lite mer poäng än vad det blev. Dock fick jag 38 poäng, men med väldigt fina omdömen.

Min 5-åring gick som tåget, samma poäng som förra året (39 poäng), bra omdöme samt att vi gjorde ett ridprov. Kul att ha testat på.

Däremot mitt "gamla" avelssto på 11 år skrällde och tog hem hela 40 poäng. Väldigt kul men oväntat.

Vi var ett stort gäng som var med och organiserade det hela för shirehästarnas del, hela 8 personer. Vi var ett sammansvetsat team och kul hade vi.

Nu är det hem och tänka ut vad nästa mål ska bli….

// Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Upp till toppen
Annons: