Annons:
Etiketthantering-användning
Läst 5449 ggr
fartblind
2011-09-20 13:08

Användning

Vad använder ni era shire till? :D

"Let them eat cake," she says

Annons:
Lina på Puser
2011-09-21 09:42
#1

Hej

I min shireflock ingår ett avelssto, som endast är till avel och två unghästar där jag håller på att köra in den ena och den andra är ännu på tillväxt.

Jag kommer att ha dem till körning både arbete och skogsturer. Arbetsmässigt så blir det att arbeta på åker med plöjning och köra vagn. Jag har även som mål att kunna ha dem i skogsbruket och köra fram timmer till större skogsvägar.

Jag planerar även att ha dem till ridning, både på bana och i skogen. Dock inte till hoppning.

Detta är mina planer där vi har kommit så långt så att min unghäst kan gå förspänd en vagn.

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

LinaN
2011-09-21 16:06
#2

min är en riktig allroundhäst.

Ridning, körning, hoppning, dressyr, skogsridning. Trickträning NH mm.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Dollar88
2011-10-21 10:07
#3

Våra är korsningar. Den "lilla" är korsning shire/nordis och används till skogsridning och körning.

Den "stora" är korsning varmblod/shire och används som ridhäst-hoppning/dressyr och körning.

mickan-76
2011-10-26 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min Shire Aragorn tränas i akademisk ridkonst, han är jätte duktig och gör skolorna i alla gångarter, piaff, förvänd galopp mm. Sen tränar vi en hel del nh, han är jätte lyhörd och går att rida helt lös utan problem! Och så tricktränar vi, han kan buga, kompliment och stegra både från marken och uppsuttet plus lite fler olika trick!

Lina på Puser
2011-10-27 12:31
#5

Vad läckert att kunna rida så fritt och verkligen leka med sin häst.

Har du gått vid lärare eller har du kommit fram till detta själv?

Det är verkligen inponerande!

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

mickan-76
2011-10-27 14:50
#6

#5 Ja det är verkligen häftigt, och man får en sån kontakt med sin häst, Aragorn är mer som en hund än häst!

Jag tränar för Rebecca Dahlgren och gått instruktörsutbildning steg 1 hos Jaana Heinola.

Annons:
Karin E
2011-11-30 09:14
#7

Tja! Vad brukar man ha en häst till?

Vi har 3 shirehästar som vi gör allt möjligt med, Tävlad dressyr upp till o med MsvC, hopp tom 1,20, dressyr o precisionskörning LA enbett o par, terränghoppning 1m, kör brudpar, lucia, födelsedagar både enbett o par, vagn o släde, varit med vid invigning travtävlingar samt defilering, kör hem ved, harvar, sår mm, rider ut, visat upp "miljöträning"  o trick av olika slag på olika jippon, ställt ut, visat på premiering mm.

Men framförallt så NJUTER vi av deras underbara väsen VARJE dag!!!

Upp till toppen
Annons: