Annons:
Etikettutställning-premiering
Läst 1911 ggr
Lina på Puser
2011-07-12 07:41

Utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu varit på utställning och ställt ut en egen häst. Detta var en upplevelse som jag lägger till min erfarenhetsbank.

Hästen jag ställde ut var ingen shire, utan ett gotlandsruss. En 1-årig hingst med mycket vilja.

Hingsten är fin, men han tröttnade helt på arrangemanget innan vi kom in i ringen till domarna. När domarna väl var på plats, stod han mer på 2 ben än 4, och ville absolut inte stå still.

Detta gjorde att domarna knappt fick en chans att se vilken häst jag försökte ställa ut. Poängen blev därefter.

Min känsla efter dagen var att jag gjort ett jättejobb med en välidgt liten häst - och känner att jag vill göra ett mindre jobb med större häst. Så jag ser fram emot premieringen med min shirehäst.

Även om shiren är stor, så blir den inte lika ättrig när den tröttnar. Är det mycket som händer, så blir i alla fall mina shirehästar väldigt stillastående och bara tittar.

Arbete behövs, mycket även med shire, men det är på ett helt annat sätt än med envisa små skogsbaggar…

Shire forever!

/ Lina

(Foto Florence Sundin)

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Annons:
Lina på Puser
2011-07-27 09:23
#1

Igår var det dags igen, men denna gång var det premiering. Hästen gick även denna gång mycket på 2 ben, men domarna lyckades ändå se lite av hästens potential och vi fick 38 poäng.

Samtidigt ställde jag även ut min 4-åriga shiresto. Det gick bra och vi samlade på oss 39 poäng! Mer om detta skriver jag under inlägget Anmäld till premiering.

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Upp till toppen
Annons: