Annons:
Etikettövrigt
Läst 2042 ggr
Chieko
2011-06-18 22:32

Harry och Oden

De enda shirehästarna jag bekantat mig med är Harry och Oden på K1 i Stockholm, de som går i täten för den beridna högvakten. Har varit ute på några turer i skogen på Oden, både klafsat ner i Mälaren och galloperat i härligt dunder!

Ett tips är att i bokaffären eller biblioteket hålla utkik efter "Harry och den blå prinsen" som är en barnbok skriven av Lin Hallberg och handlar om Harry, K1 och en liten pojke.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
Lina på Puser
2011-06-20 12:52
#1

Inga dåliga individer att ha kommit i kontakt med. Dessa är väl våra mest kända shirehästar i Sverige… Du ska vara stolt över detta.

Boken är en helt underbar bok som riktar sig till barn, men som är lika fin för vuxna att läsa.

I boken finns det en bild som föreställer Harry (hästen det handlar om) som föl. Detta är ett foto av min Lady Absolom of Puser och hennes mamma Phoenix Victoria. Jag tyckte det var väldigt kul när författarna kom till mig och frågade om de fick låna min bild - och självklart fick de det.

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Chieko
2011-06-21 11:24
#2

#1 Va??! Är det inte Harry??? Vilket fusk…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Maja
2011-06-28 13:40
#3

Oden är helt underbar, han har stått i vårt stall. :)

Lina på Puser
2011-06-30 10:46
#4

Min stora dröm när det gäller Shire är att få avla fram en fin shire som blir medlem i beridna högvakten. Tror chanserna är väldigt små… men drömma måste man få göra Glad

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Chieko
2011-07-05 09:50
#5

#4 Ja de använder ju inte så många åt gången ;) Dessutom… Så är det ju inte ett jättekul hästliv att bo på K1…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: