Annons:
Etikettutställning-premiering
Läst 2280 ggr
Lina på Puser
2011-06-17 22:07

Anmäld till premiering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag anmält min 4-åriga shire till premiering inklusive körprov. Så nu är det hårdträning som gäller, både att gå/springa bra samt att köra. Känns lite pirrigt redan nu…

Har du några planer i sommar att besöka eller deltaga på någon premiering eller utställning?

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Annons:
740tjejen
2011-06-22 10:38
#1

Har ju ingen egen, men de brukar ha premiering i Tångelanda ca 5 mil norr om Uddevalla.

Där är de en tjej som brukar visa upp sin shire. Finns alla möjliga hästar. Var dock från början enbart för Nordsvensk bruks och ardenner. Men nu allt från minishettis till shire där.

Jag ska ta med kameran när ja ska dit i Juli och spana. :)

Lina på Puser
2011-06-22 19:32
#2

Återkom gärna med ett litet inlägg om hur det var. Får du någon bra bild, så får du givetvis visa även den eller dem…

Hoppas du får se många fina hästar från sin bästa sida!

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Lina på Puser
2011-07-27 09:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

I går var det dags för den väntade premieringsdagen.

Vädret var perfekt - lagom varmt och molnigt vilket gjorde att min häst blev lite piggare. Förra året var det så otroligt varmt, så hon tappade all motivation att röra på sig.

Jag hade smyckat mitt 4-åriga shiresto likt shirehästar ska smyckas. Dock hade jag gjort all dekoration själv, och jag kom fram till att det är en del modifieringar som jag behöver göra för att det ska bli riktigt bra. Men det dög för dagen.

Själva premieringen gick bra. Domaren kom ihåg oss från förra året och hon blev glatt överraskad och tyckte att Star of Victoria hade utvecklats mycket bra och liksom växt i sin stora kropp.

Poängen visade hela 39 poäng, vilket var en ökning från föregående år. Detta är jag nöjd med. Vi har lite mer med traven att jobba med, men kroppsligt så var det mycket bra.

Tyvärr var vi inte alls redo för körprov, så det blev inget för oss denna gång.

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Upp till toppen
Annons: