Annons:
Etikettköp
Läst 3199 ggr
Lina på Puser
2011-06-11 23:57

Vart köper du utrustning?

I och med att våra shirehästar ofta är så stora, är det väldigt svårt att hitta utrustning till dem, så som sadel, träns selar mm.

Jag gör därför ett upprop och efterlyser inköpsställen.

Kommentera med vad du köper vart, så sammanställer vi detta i en artikel, så att det finns framöver som ett uppslagsverk.

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Annons:
Lina på Puser
2011-07-04 09:50
#1

Jag har införskaffat 2 bomlösa sadlar som verkar passa utmärkt. Jag har lite längre sadelgjord, annars är det inga konstigheter.

Dessa är av märket FreeForm samt Ragdol. Lite billigare då de innehåller en del syntetläder. Då jag inte rider så ofta, så räcker det för mig.

/ Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

LinaN
2011-07-12 23:43
#2

Jag har ju då bara en halv shirehäst, :) en shire/ardenner och klarar mig änsålänge på  grimmor i strl Xfull. Och oftast så funkar det bra med XF i träns också.

Sadel köpte jag via wintec och då en wintec wide där jag har mellanjärnet i och det sitter finfint på hans rygg, inte helt 100% men låt säga 95-98% som min sadelutprovare sa. Men jag rider mest barbacka eller med min hemmasnickrade barbackapad.

I övrigt så syr jag en del i läder själv så vill jag ha ett särskilt träns eller grimma så tillverkar jag själv. Har även tillverkat i strl XXS vid något tillfälle.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lina på Puser
2012-07-31 20:51
#3

Har hittat en webshop i England som säljer bland annat hästtäcken sydda till shire.

The Big Horse Shop där våra stora hästar nästan ser ut som shettisar i pyjamas…Skrattande

// Lina

 

www.puser.se - En gård med natur, kultur, hästar och kommunikation

Upp till toppen
Annons: